آدم به طور ذاتی به زیبایی گرایش داراست. دوست طراحی سایت هتل داراست چیزهای خوشگل ببنید، بوی خوش استشمام نماید و صداهای خوشگل بشنود. این قصد به زیبایی در همگی بعدها معاش انسان چشم میشود، حتی ظاهرا و پوشش آدم. هر شخصی دوست دارااست شایسته ترین جامهها و عطرها را بپوشد و ظاهری قشنگ داشته باشد. این نیاز موجب به وجود وارد شدن صنعت مد و مواد زیبایی و بهداشتی شدهاست. تاریخچه این صنعت به هزاران سال پیشین برمیخواهد شد. اولی علامتهای استعمال از مواد آرایشی را میقدرت در 10 هزار سال پیش پیدا کرد. در فرهنگ وتمدنهای مصر و یونان باستان به وفور از مواد آرایشی استعمال میشدهاست. مصریان باستان روغن کرچک را تحت عنوان حفظ کننده پوست به کارگیری میکردند. رومیان هم از روغن زیتون، عصاره گل رز و موم زنبور عسل را به وفور به فعالیت میبردند. با انقلاب صنعتی، صنعت اسباب آرایشی و بهداشتی هم همچون بقیه صنعت های دستخوش تغییرات متعددی شد. اینک این صنعت درآمد هر ساله متعددی داراست و کارخانجات فراوانی در سراسر عالم دراین باره کار مینمایند. به عبارتیطور که با خبر میباشید، فناوری داده ها و اینترنت نهایی انقلاب فناوری بشری میباشد که به همگی عرصههای معاش ما وارداتیاند. یا این که فناوری اینترنت، در صنعت اسباب زیبایی و آرایشی هم نفوذ نموده است؟ آیا ساخت سایت زیبایی و آرایشی معنا داراست؟ در پاسخ بایستی بگوییم که آری. با اینکه خیلی بدور از ذهن به حیث میرسد اما وب و فناوری داده ها دراین باره هم نفوذ کردهاند. چه گونه؟ شرایط اولیه فروش بدون واسطه میباشد، یعنی سایتهایی که به فروش اسباب زیبایی و آرایشی میپردازند. در اولِ ظهور تجارت الکترونیک، ایده چنین سایتی حتیدر مهد تجارت الکترونیک، یعنی ایالات متحده، هم زیاد قابل قبول نبود. عامل آن هم مشخص و معلوم میباشد، نبود اعتماد. هیچ کس اعتماد نداشت که رایحه یا این که اسپری خویش را از یک وبسایت بخرد، فارغ از آنکه آن را آزمون کردهباشد. رفته رفته نحوههای جذب اعتماد مشتریان الکترونیکی معین شد و در دهه اخیر تعداد تارنماهای فروش اثاثیه آرایشی و بهداشتی به شدت ارتقا یافته میباشد. دسته دوم سایتهایی میباشند که به ارائه مشورت و پیشنهادهای بهداشتی و زیبایی میپردازند. این دسته از تارنماها در مرزوبوم خودمان هم وجود داراست. سایتهای تخصصی فروش رایحه هم نوع دیگری از وب سایتهای مربوط به زیبایی می باشند. برای مثالً وب سایت fragrantica.com یک دایرهالمعارف بدون نقص برای آشنایی اشکال عطرها میباشد. بدین ترتیب دیگر طراحی وب زیبایی و آرایشی چیز تعجب آور و غیرمعقولی وجود ندارد. بلکه برعکس، بسیار میتواند سودآور هم باشد. ولی طراحی وب زیبایی و آرایشی با چه معضلهایی روبروست؟
نظرات این مطلب
تعداد صفحات : -1
درباره ما
اطلاعات کاربری
لینک دوستان
آرشیو
خبر نامه
چت باکس
پیوندهای روزانه
آمار سایت
کدهای اختصاصی